سلام

چند وقت پیش تو وبلاگ یکی از دوستان یه مطلب به نقل از حجت الاسلام و مسلمین شهاب مرادی میخوندم که یه کمی من رو متعجب کرد!

هرچند از عنوان این جمله شهاب مرادی یه مدتی میگذره اما نتونستم بی تفاوت باشم.

ایشون توی برنامه پارک ملت که تا یکی دو سال پیش از رسانه ملی تلویزیون پخش میشد طی صحبتهایی که کردند باز مثل همیشه یه جوری پای معلم شهید دکتر شریعتی رو وسط کشیدن و یکی از جمله های معروفشون رو به اصطلاح نقد کردن!

متن جمله:

....("یا اینکه بعضیها می گویند افسوس که زخمهای تن امام حسین(ع) را نشان ما دادند به جای آنکه پیام او را به ما برسانند ...خب این چه حرفیه آیا ایشان مثلا  از سخنان  امام هادی(ع) چقدر بهره مند شدند زخمهای تن امام هادی را که نشان مردم ندادیم چرا ایشان از پیامهای امام هادی استفاده نمی کنند ؟ خب این امام حسین است که به خاطر حوادثی که بر ایشان در کربلا و روز عاشورا واقع شد و  به خاطر زنده بودن همین خونشان است که نام ایشان بعد از ۱۴ قرن هنوز آنقدر زنده است که هر ساله این همه برایشان عزاداری می شود و پیامهای نهضت آن حضرت به گوش نسلهای جدید می رسد ....اینکه می گویند اسلام نبوی الحدوث است و حسینی البقا همین است دیگر (اسلام دینی است که پیامبر آنرا تاسیس نمود و امام حسین بقای آنرا تضمین کرد)

و اما نقد(و نه اعتراض) من به شما حاج آقای مرادی!

اول از هر چیز باید بگویم قلبا به شما ارادت دارم.اما این حرف از شما بعید است آقای کارشناس!

با در نظر گرفتن این جمله مولایم علی علیه السلام که "نگاه نکن چه کسی حرف میزند بلکه بنگر که چه حرفی میزند" میگویم که اگر این حرف را نه شریعتی بلکه یک معمم میزد هم همین را میگفتید؟!

و اما مگر شما نمیدانید که شریعتی که به او معلم انقلابی لقب داده اند این جمله را کی و چرا و در چه شرایطی میزند؟

در شرایطی که خودش "زیر شلاق ظلم و ستم" توصیفش میکند و همواره در همه صحبتها و سخنرانیها و نوشته هایش نقدهای تند و تیزش را به این فضای خفقان آور وارد میکند و میبینیم که زندانی انفرادی ساواک میشود و بعدها هم متهم فراری!

و چرا امام حسین؟ امام حسینی که زندگی با ذلت زیر شلاق ظلم و ستم و مرگ تدریجی اسلام را تاب نیاورد...

و مگر واضح نیست که منظور شریعتی از این جمله این است که ای کسانی که بر زخمهای حسین میگریید بروید ببینید بخوانید که حسین چرا قیام کرد؟ چرا شهید شد؟ چرا زخمی شد؟ پس از حسین و قیامش و افکارش الگو بگیرید.و اگر آثار ایشان را مطالعه کرده باشید میبینید که در این زمینه چه سخنرانیهایی و چه مکتوباتی صریح دارد و اینها اجر ندارد؟ آیا اجرش سرکوب شما روحانیون به ایشان است؟

و آیا امام هادی علیه السلام قیام کرد؟ و آیا به نظر شما این تاریخ شناس و متفکر دینی افکار امام هادی را مطالعه نکرده است؟ و شما از کجا میدانید که ایشان از افکار امام هادی بهره مند نشدند؟

شما چطور خدمات و زحمت ایشان و آثارشان را نادیده میگیرید؟ و همینطور طرفداران دوستداران و شاگردان مکتب ایشان را نادیده گرفته و در رسانه ملی باز هم به تخریب ایشان میپردازید؟

کجای این جمله شریعتی عزاداری امام حسین را زیر سوال میبرد؟ و اگر از نظر شما میبرد پس این جمله ی شریعتی را که در نجوای دردمندانه اش با خانم حضرت زینب علیها سلام بکار میبرد را چطور ارزیابی میکنید؟


از آن روز دردناک که خیال نیز از تصورش می‌هراسد و دل از دردش پاره می‌شود، چشم‌های این ملت از اشک خشک نشده است.

توده ما قرن‌هاست که در غم شما و در عشق به شما می‌گرید. مگر نه عشق تنها با اشک سخن می‌گوید.